Vuxenutbildningar i Örebro län

Region Örebro län Region Örebro län

Mer information och kontakt

På den här webbplatsen har alla yrkesutbildningar för vuxna i Örebro län samlats på ett och samma ställe. Webbplatsen gör det enklare att söka, hitta och matchas mot det som blir ditt framtida yrke. Och det går snabbt. Om mindre än ett år kan du ha ett nytt jobb. Så oavsett om du vill hitta ditt allra första jobb, utbilda dig till ett visst yrke eller byta karriär så är en sak viktigare än alla andra – att du blir ditt bästa jag. Att du blir du.

Ett unikt samarbete

Webbplatsen är unikt samarbete mellan Region Örebro län, samtliga kommunala vuxenutbildningar och folkhögskolor i Örebro län. Vi samarbetar också med Arbetsförmedlingen, offentliga arbetsgivare, näringsliv och branschföreträdare för att förstå vilken kunskap och kompetens som efterfrågas i samhället just nu.

Vi hjälper dig hitta yrkesutbildningar som matchar din kunskap och drivkraft. Utbildningar som kan ge dig ett jobb. Vi gör det enkelt att söka och hitta det som kan bli ditt framtida yrke.

Det kan vi göra tack vare att våra utbildningsanordnare samarbetar med offentliga arbetsgivare, näringsliv och branschföreträdare för att förstå vilken kunskap och kompetens som efterfrågas i samhället just nu.

Och du! Vi vill alltid utvecklas.

Kontakt

Har du tankar om hur den här webbplatsen kan utvecklas? Kontakta oss på Vuxenutbildningar!

Alla utbildningar ges på svenska. Därför är det viktigt att du som söker en utbildning kan tala, läsa och skriva på svenska.

Saknar du betyg eller annan dokumentation som visar din kunskap och dina färdigheter? Genom validering får du intyg på sådant du redan kan eller har arbetat med. Kontakta en studie- och yrkesvägledare i din kommun för stöd och råd om validering.

Hade du nytta av innehållet på denna sida?

Senast uppdaterad: den 19 januari 2021