Gymnasiemässan

Publicerad: 2022-01-25 12:08

Eliah Bååth, elev årskurs 9 på Hannaskolan i Örebro, var en av eleverna som deltog på Gymnasiemässan 2021.

Eliah Bååth

För cirka två veckor sedan ägde den digitala Gymnasiemässan rum. Ett unikt samarbete där alla gymnasieskolor i Örebro län deltog. Eliah Bååth, elev var en av eleverna som deltog på Gymnasiemässan.

- Det kändes bra och genomtänkt. Gymnasiemässan hjälpte jättemycket inför gymnasievalet och de skolorna och programmen som jag kollade upp gav mig mycket bra och viktig information, säger Eliah.

Det var Eliahs mentor som informerade klassen om tider och dagar. Under mässan kunde eleverna delta på livesända videomöten, där gymnasieelever från olika skolor höll presentationer och svarade på frågor.

- Det var ett antal som bokade in sig och vi satt enskilt inne på olika program. Jag fick mycket information om de olika linjerna och skolorna, säger Eliah.

Senast uppdaterad: den 26 januari 2022